Plochu pred popradským letiskom skrášlil červený klenot
26 rokov slúžil vrtuľník Agusta A109K2 tomu najkrajšiemu poslaniu. Teraz je čas na to, aby zaslúžilo oddychoval. No ani jeho odpočinok však neznamená koniec služby. V týchto dňoch bol osadený v parku pred budovou Letiska Poprad-Tatry.
Záchranársky vrtuľník Agusta A109K2 s registračnou značkou OM-A TF po 26 rokoch prevádzky v piatok osadili v parku nachádzajúcom sa pred budovou Letiska Poprad-Tatry. Vrtuľník bol do parku osadený pri príležitosti 30. výročia spoločnosti Air-Transport Europe (ATE).
“Už 30 rokov nás táto spoločnosť presviedča, že to nie je len o skvelom technickom vybavení, ale aj o tíme ľudí, hrdinov, ktorí neváhajú riskovať svoje vlastné životy vo chvíľach, keď nám je najťažšie a rozhodujú doslova sekundy. Letisko, to nie je len pristávacia a vzletová dráha, ale aj vzťah s verejnosťou. Inštalácia Filomény pred budovou letiska a sprístupnenie verejnosti určite poteší nejedného návštevníka,” uviedol Peter Dujava, výkonný riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti Letisko Poprad–Tatry.
1700 pacientov a 7252 hodín letu – toto sú magické čísla Filomény. Vrtuľník dostal toto pomenovanie po príchode z Talianske, kde slúžil pod menom Falco. Síce neskôr dostal pomenovanie Ildikó, u záchranárov ostal Filoménou.
Veríme, že sa k vrtuľníku budú správať zvedavé oči a ruky návštevníkov s úctou, akú si zaslúži.
ATE postupne obnovuje záchranársku flotilu vrtuľníkmi typu Bell 429 a EC 135. V minulom roku pribudli do letového parku ATE tri vrtuľníky EC 135 T2+, ktoré boli v servisnom stredisku upravené na potreby záchrannej služby.
Fero Mrázik žije, lyžuje, lezie a chodí po horách od narodenia.
Od roku 2000 je členom dobrovoľnej horskej služby THS-DZ, kde od roku 2009 zastával funkciu podpredsedu a od r. 2020 je jej predsedom.
Od roku 2009 je medzinárodným horským sprievodcom UIMLA.